Blog

Jak zadbać o Social Media?

By 28 grudnia 2020No Comments

Jeżeli chcemy zaistnieć w sieci, najczęściej sama strona internetowa, nawet bardzo dobrze pozycjonowana, nie jest wystarczająca. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ dziś odbiorcy najczęściej szukają firm, ofert oraz poleceń w social mediach. Jeżeli nasza marka tam nie figuruje, nie zostanie otagowana przez zadowolonych klientów. Tak, tagowanie, linkowanie i udostępnianie postów jest dziś bardzo popularną i jedną z najbardziej skutecznych metod budowania rozpoznawalnej marki.

Marketing social media to podstawa

Określenie „Social media marketing” to zbiór różnego rodzaju działań, których celem jest dotarcie do jak największego grona odbiorców. Jest to generowanie ruchu w danej witrynie właśnie przy pomocy social mediów. Dzięki temu, że dana marka istnieje w mediach społecznościowych, klienci (i sympatycy) mogą oznaczać ją pod postami, czy udostępniać jej wpisy, dzięki czemu informacja dociera do dużego grona odbiorców. Żeby jednak tak się stało, profil musi być w jakiś sposób interesujący. Marketing social media opiera się na udostępnianiu ciekawych wpisów i eleganckich, estetycznych zdjęć, które trafią w gusta internautów i w jakiś sposób ich przyciągną.

Prowadzenie social media – wyzwanie i odpowiedzialnosć

Podstawą social media marketingu jest dobrze prowadzony profil. Social media dają ogromne możliwości, trzeba jednak umieć je wykorzystać. W jaki sposób to zrobić? Przede wszystkim należy założyć profil danej marki (profil może być profilem sklepu, producenta, muzyka, pisarza, blogera – dowolność jest naprawdę duża) i udostępniać odpowiednie treści. Profesjonalne firmy zajmujące się social media marketingiem znają trendy jakie przeważają w social media i są w stanie dostosować treści w taki sposób, aby te osiągały duże zasięgi. Dlaczego tak się dzieje? Internetem rządzą odpowiednie zasady, odbiorcy zdecydowanie częściej reagują na krótkie i ciekawe treści, niż na długie wpisy. Co więcej, sam wpis, bez zdjęcia, trafia do zdecydowanie mniejszego grona odbiorców. Zdjęcia i wpisy muszą jednak do siebie pasować i odpowiadać na zapotrzebowania internautów.

O co jednak chodzi z tym profilem i jak dobrze go prowadzić?

Jak jednak odpowiednio prowadzić profil w mediach społecznościowych? Tutaj możliwości jest wiele i wszystko jest uzależnione od typu samego profilu oraz od typowanego grona odbiorców. Przede wszystkim bardzo ważne jest podejmowanie systematycznych działań – jeżeli decydujemy się na prowadzenie social media, powinniśmy zdawać sobie sprawę, że jeden wpis na tydzień to zdecydowanie zbyt mało. Eksperci, zajmujący się social media marketingiem stwierdzają, że aby utrzymać ruch w przypadku danej witryny, absolutnym minimum jest jeden wpis dziennie. Co więcej, posty powinny być dodawane w odpowiednich godzinach, czyli w chwilach, kiedy z social media korzysta jak najwięcej internautów. Profesjonalna firma zajmująca się social media marketingiem jest w stanie wykorzystać możliwości, jakie dają media społecznościowe tak, jak to tylko możliwe i sprawić, że profil będzie cieszył się dużą popularnością.

Prowadzenie fanpage – jak działa media marketing?

Jak to działa? Ktoś, widząc ładną torebkę (widok, obraz – tutaj dowolność jest duża) lub ciekawy wpis, udostępnia go, dzięki czemu wpis dociera do jego grona znajomych. Szansa, że ktoś z tego grona odbiorców udostępni to dalej jest spora. Dzięki temu część osób pozna markę (zapamięta jej nazwę), a część kliknie w link, sprawdzając profil marki i być może wchodząc na jej stronę internetową. Tego typu reklama jest tania (nie płacimy za udostępnienia) i bardzo skuteczna – w przypadku dobrze prowadzonego profilu zasięgi mogą być ogromne. Bardzo ważne jest jednak prowadzenie fanpage – dzięki dostosowaniu go do odpowiednich zasad, można sprawić, że utrzymamy bardzo wysokie zasięgi. Co nam daje skorzystanie w tym zakresie z profesjonalnej pomocy? Przede wszystkim dobre efekty i czas – czas, którego nie musimy poświęcać na planowanie postów i merytoryczne przygotowanie wpisów – pamiętajmy, że internet nie wybacza błędów. Dlatego tak ważne jest korzystanie ze wsparcia osób, które zagwarantują nam, że wpadki nie będzie, a nasz profil będzie estetyczny, interesujący i będzie generował oczekiwaną ilość aktywności.

FacebookInstagram, a może coś innego?

Social media to nazwa różnego rodzaju platform, z których korzystają użytkownicy. Dwie, chyba najbardziej popularne, przynajmniej jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki to Facebook i Instagram. Co ciekawe, obie platformy rządzą się swoimi prawami. To, co będzie generowało duże zasięgi na Facebooku, może zostać zignorowane na Instagramie i na odwrót. Prowadzenie fanpage w social media to również umiejętność dostosowania do typu danej platformy. Jak się jednak do niej dostosować? Profesjonalna firma zajmująca się social media marketingiem zwraca uwagę na różne aspekty. Zaliczają się do nich: rozmiar udostępnionego zdjęcia, kompozycja, kolorystyka, długość wpisu, jego treść, interpunkcja, zastosowanie emotikon i wiele innych. Statystycznie jednak najwięcej zależy od zdjęcia, dlatego właśnie firmy zajmujące się prowadzeniem fanpage zajmują się również fotografią dostosowaną do social media – dzięki odpowiednim zdjęciom można przyciągnąć wielu zainteresowanych.

Reklama – ważna również w social mediach

Mówią o reklamie w social media, można poruszyć temat w dwóch aspektach. Przede wszystkim już sam profil na odpowiedniej platformie jest swojego rodzaju reklamą, zwłaszcza, jeżeli jest zauważany przez duże grono odbiorców. Reklama tego typu może doprowadzić do tego, że marka staje się zdecydowanie bardziej rozpoznawalna, lub nasza strona jest bardziej „klikalna”, co niejednokrotnie przekłada się na zysk. Z drugiej jednak strony reklama w social mediach to również promowanie danych postów. Pamiętajmy o tym, że fanpage komercyjny może mieć ograniczony zasięg, wtedy za reklamę naszego profilu będziemy musieli zapłacić. Odpowiednie środki, przeznaczone na promowanie postów, mogą również zapewnić nam szybsze zbudowanie pozycji na danej platformie. Dróg do sukcesu jest wiele, profesjonaliści są w stanie pomóc nam podążać wybraną i dotrzeć nią do celu.